Home

Zondag 29 januari 2023

Home - Reizen - Thailand 2023 - Zondag 29 januari 2023

Onderweg.

We worden vroeg wakker in het Krabi La Playa Resort in Ao Nang. Dat moet ook want we gaan vandaag vroeg op stap, om negen uur worden we opgehaald voor een dagtrip naar een viertal eilanden.
We ontbijten in het hotel en wachten totdat we opgehaald worden.

Via een paar hotels, waar ook mensen worden opgehaald gaan we naar de aanlegplaats van de boot bij Hat Noppharat Thara.
Het is er druk en het lijkt chaotisch, maar alles is behoorlijk goed georganiseerd. Er staan hier mensen voor verschillende dagtrips, maar iedereen die in dezelfde boot moet gaan zitten krijgt een armbandje in een specisle kleur, en zo worden de diverse groepen bij elkaar gehouden.
Uiteindelijk gaan we met nog 10 andere mensen naar een speedboot waarmee we de dagtrip naar het Hong eiland zullen maken. De groep is gevarieerd in leeftijd en nationaliteit.

De eerste stop, na een klein uur varen, is het Pakbia eiland, waar vooral het strand leuk is. We hebben een half uurtje om rond te kijken, ruim voldoende.
De volgende stop, 10 minuten varen, is het Laolading eiland waar we ook zullen lunchen. Dit eiand is vooral interessant voor vogelliefhebbers want er schijnen veel zwaluwen te nestelen. Voor ons niet zo veel te zien, maar we kunnen wel lunchen in de schaduw van de rotsen. De lunch smaakt redelijk, niet al te veel aangepast.
Daarna naar het Hong eiland, een kwartiertje varen. De aanlegplaats voor de boot komt bekend voor en we krijgen het idee dat we hier al eens zijn geweest. Er is hier twee uur tijd om van het, erg mooie, strand te genieten en te snorkelen. Pia gaat snorkelen, Tom gaat in de schaduw op het strand liggen. Het begint te dagen, we zijn hier eerder geweest en wel tijdens ons laatste bezoek aan Phuket in 1998. Maar de volgende dag weet Pia het weer, het lijkt heel veelop een eilend dat we hebben bezocht tijdens ons verblijf op Ko Samui in 2013 toen we een bezoek hebben gebracht aan het Mu Ko Ang Thong National Park.
Als laatste varen we nog naar een ""zee meer"" in een berg, erg mooi. Ook hier zijn we eerder geweest, maar toen hebben we het gezien vanaf de berg, tenminste dat dachten we.

Terug in het hotel wordt het zand wegspoelen, en we gaan naar de avondmarkt. We hebben daar eerder, op vrijdag 27 januari 2023, smakelijke inktvis gegeten en we hopen daar nu weer lekker te kunnen eten.
De koks doen hun best, dat zien we, maar het eten is niet wat we gehoopt hadden, helaas.

Geschreven op: 2023-01-30

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.